آکادمی تنیس اسحاقی

گفت‌وگوی جذاب و خنده‌دار بازیکنان مشهور تنیس در اینستاگرام

رافائل نادال و راجر فدرر دو ابرستاره تنیس جهان و دو دوست و رقیب دیرین که این روزها بخاطر کرونا خانه‌نشین شده‌اند در اینستاگرام بصورت زنده با یک‌دیگر گفت‌و‌گو کردند.

رافائل نادال دارندۀ ۱۹ عنوان گرند اسلم روز گذشته طبق وعده قبلی خود راجر فدرر اسطورۀ سوئیسی و رقیب دیرینه‌اش را به لایو اینستاگرام دعوت کرد و این دو ابرستارۀ تنیس جهان برای مدتی با یک‌دیگر به صحبت پرداختند.

این گفت‌وگوی دیدنی که برای اولین بار اتفاق می‌افتاد از همان ابتدا با شوخی و خنده دنبال شد و لحظات جالبی را در بر داشت. نادال بر خلاف مهارتش در زمین تنیس در کار با شبکه‌های اجتماعی خیلی وارد نبود و نمی‌دانست چطور فدرر را به لایو خود اضافه کند که همین باعث شد او برای دقایقی سوژه تماشاگران و کامنت‌گذاران شود‌. این وسط کامنت‌های طنزآمیز اندی ماری از همه جالب‌تر بود: «نادال می‌تواند ۵۲ بار قهرمان رولان گاروس شود، اما بلد نیست با اینستاگرام کار کند!»

سرانجام پس از چند دقیقه تلاش، ارتباط نادال و فدرر برقرار شد و «فدال» اولین گفت‌وگوی اینترنتی خود را آغاز کردند:

فدرر: بعد از ایندین ولز اصلا بازی نکردی؟
نادال: نه، از ایندین ولز به اینور دست به راکت نزدم.
فدرر: پس احتمالا وقتی برگردی دیگه نتونی بازی کنی!
نادال: امیدوارم وقتی برمی‌گردم یه چیزایی یادم مونده باشه!

فدرر در ادامه از وضعیت خود در دوران کرونا صحبت کرد و گفت که زانویش در شرایط خوبی قرار دارد و این مدت فقط کمی با دیوار تمرین کرده است: «هیچ استرس و عجله‌ای نیست. مهم این است که زانویم خوب شود. مهم نیست که کی برمی‌گردم.»

فدرر سپس از نادال در مورد موضوعی پرسید که می‌گفت خیلی وقت است ذهنش را درگیر کرده:

فدرر: رافا، تو که راست دستی چرا پس با دست چپ بازی می‌کنی؟
نادال: نه نه، این یک افسانه است که می‌گن من راست دستم! من اصلاً نمی‌تونم با دست راستم بازی کنم‌! فوتبال هم با پای چپ بازی می‌کنم. اما بقیه کارها را با دست راستم انجام می‌دم‌.

اما پس از فدرر، اندی ماری بریتانیایی شمارۀ یک سابق تنیس جهان برای دقایقی با نادال گفت‌وگو کرد.

ماری در مورد تورنمنت مجازی مادرید که قرار است با حضور چند بازیکن حرفه‌ای از جمله خود نادال برگزار شود صحبت کرد و توضیح داد چون شخصیت خودش در بازی وجود ندارد نادال را برای بازی جلوی راجر انتخاب کرده است، رافا هم با یک سوال طنز‌آمیز از وی پرسید: «پس همش می‌زدی سمت بکهندش دیگه!؟»

در ادامه، نادال از ماری دعوت کرد که بعداً با هم پلی‌استیشن بازی کنند و اندی هم قبول کرد اما گفت که بخاطر بچه‌هایش باید صبح زود بیدار شود و نمی‌تواند تا دیروقت بیدار بماند. نادال هم اضافه کرد که زندگی‌اش این روزها نظم ندارد و شب‌ها خیلی دیر می‌خوابد، اما ابراز امیدواری کرد که خیلی زود این وضعیت تغییر کند چون‌که قرار است به زودی پدر شود‌!

رافائل نادال در لایو اینستاگرام با راجر فدرر و اندی ماری – Instagram/Rafael Nadal ©

نواک جوکوویچ و اندی ماری در لایو اینستاگرامی خود چه گفتند؟

این روز‌ها که بازار لایوهای اینستاگرامی به خاطر کرونا و قرنطینه حسابی داغ شده، شاهد لایوهای مشترک زیادی با حضور افراد مشهور هستیم. شب گذشته هم نوبت نواک جوکوویچ و اندی ماری بود تا با هم لایو مشترک برگزار کنند. این دو دوست و رقیب قدیمی که روی‌هم‌رفته ۱۲۵ عنوان قهرمانی را در کارنامۀ خود به ثبت رسانده‌اند، در این گفت‌وگو پیرامون مسائل مختلف صحبت کردند.

ماری و جوکوویچ در این لایو دربارۀ مسابقات دوران کودکی، چالش‌ها و لحظات به‌یادماندنی دوران حرفه‌ای خود سخن گفتند.

در ابتدای گفت‌وگو جوکوویچ به اولین باری که مقابل هم مسابقه داده بودند اشاره کرد، زمانی‌که ۱۰ ۱۱ سال بیشتر نداشتند و ماری توانسته بود به‌راحتی و با نتیجه‌ای تحقیرآمیز او را شکست دهد. وقتی هم که ماری اشاره کرد مادرش احتمالاً نوار آن بازی را داشته باشد، نوله به شوخی از او خواست که نوار را بسوزاند‌‌.

در بخشی دیگر از این گفت‌وگوی جذاب، نوله و اندی هر یک بازیکن کامل خود را ساختند:

بازیکن کامل جوکوویچ:

سرویس: ایزنر، کیریوس
ریترن: ماری
فورهند: دل‌پوترو، فدرر
بکهند: ماری
والی: فدرر
قدرت ذهنی: نادال
قدرت بدنی: تیم/فرر

بازیکن کامل ماری:

لایو اینستاگرام ماری و جوکوویچ

جوکوویچ و ماری هر دو سرویس کیریوس را نسبت به قدش فوق‌العاده خواندند و نوله به طور خاص از استعداد بالای کیریوس تعریف و تمجید کرد. تعریف نوله از کیریوس باعث شد تا تنیس‌باز استرالیایی که پیش‌تر به شدت از جوکوویچ انتقاد کرده بود بعداً در اینستاگرام خود از او تشکر کند‌‌.

در خلال این گفت‌و‌گو دو بازیکن در مورد دیدارشان در مسابقات رولان گاروس ۲۰۱۵ نیز صحبت کردند که جوکوویچ با شوخ‌طبعی همیشگی خود بحث را به سمت شلوارک نه‌چندان زیبای استن واورینکا در آن مسابقات کشاند و گفت: «استن، اگر داری تماشا می‌کنی، امیدوارم اون شلوارک‌ها را بسوزانی!»

در پایان این گفت‌وگو که حدود یک ساعت به طول انجامید، ماری از جوکوویچ در مورد اولین کارهایی که صبح پس از بیدار شدن انجام می‌دهد پرسید‌ و نوله گفت که اول عبادت می‌کند بعد چند نفس عمیق می‌کشد و سپس همسرش را در آغوش می‌گیرد و به سراغ بچه‌ها می‌رود. ماری هم که تحت تاثیر جواب جوکوویچ قرار گرفته بود با خنده گفت: «من هم اول به دستشویی می‌روم و بعد به سگ‌‌هایم غذا می‌دهم!»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا