آکادمی تنیس اسحاقی

مشتاقان تنیس به بازنشستگی اندی موری واکنش نشان دادند

خبر بازنشستگی قریب‌الوقوع اندی ماری، با واکنش گسترده اهالی تنیس همراه شد.

بسیاری از بازیکنان تنیس و افراد سرشناس با انتشار پیام‌های محبت‌آمیز در شبکه‌های مجازی با این تنیس‌باز بریتانیایی ابراز همدردی کردند.

شماره یک سابق تنیس جهان که طی ۲۰ ماه اخیر از ناحیه لگن دچار آسیب‌دیدگی بوده، صبح امروز طی یک کنفرانس خبری در ملبورن اعلام کرد که تصمیم دارد امسال پس از مسابقات ویمبلدون بازنشسته شود.

رافائل نادال در صفحهٔ توئیتر خود نوشت: «تبریک بابت تمامی دستاوردهایت در طول این سال‌ها. بازی کردن مقابل تو در همه این سال‌ها فوق‌العاده بود. موفق باشی.»

راد لیور، اسطورۀ استرالیایی تنیس جهان و دارنده ۱۱ عنوان گرند اسلم در توئیتر نوشت: «اندی ماری قهرمان بزرگی است و من برای او بیشترین حد احترام را قائلم. من از دنبال کردن دوران ورزشی درخشان او لذت بردم. او حقیقتاً یکی از بزرگترین بازیکنان رشتهٔ ما و یک انسان دوست‌داشتنی است. سِر اندی، استوار باش. تو را ستایش می‌کنم و برایت در مراحل آینده زندگی آرزوی موفقیت می‌کنم.»

خوان مارتین دل‌پوترو که خود مصدومیت‌های زیادی را از سر گذرانده، در توئیتر خطاب به ماری نوشت: «اندی، همین الان کنفرانس‌‌ات را دیدم. لطفا از تلاش کردن دست برندار. به جنگیدن ادامه بده. می‌توانم تصور کنم که چه درد و غمی داری. امیدوارم که بتوانی بر این مشکل غلبه کنی. تو استحقاق این را داری که در زمان دلخواه خودت خداحافظی کنی، هر موقعی که باشد. ما تو را دوست داریم اندی و می‌خواهیم تو را خوشحال و موفق ببینیم.»

بیلی جین کینگ اسطوره آمریکایی تنیس زنان جهان نیز در صفحه توئیتر خود نوشت: «اندی، تو در داخل و خارج از زمین تنیس یک قهرمانی. خیلی متاسفم که نمی‌توانی در زمان دلخواه خودت خداحافظی کنی. اما به آینده نگاه کن. چه بسا بزرگترین تاثیری که می‌توانی روی جهان بگذاری در آینده اتفاق بیفتد. صدای برابری‌خواهی تو الهام‌بخش نسل‌های آینده خواهد بود. با تقدیم عشق به تو و خانواده‌ات.»

اندی رادیک، تنیس‌باز بازنشسته آمریکایی و قهرمان اُپن آمریکا در سال ۲۰۰۳ در حساب توئیتر خود خطاب به ماری نوشت: «… به احترام اندی کلاه از سر بر می‌دارم. یک اسطورهٔ واقعی. بازیکنان کمی در تنیس با برنامه و تاکتیک بازی می‌کنند. او در دورانی دشوار و بی‌رحم (اشاره به حضور فدرر و نادال و جوکوویچ) نتایج فوق‌العاده‌ای گرفت. امیدوارم بتواند با قدرت و سلامت کارش را به پایان برساند.»

گریگور دیمیتروف، تنیس‌باز بلغارستانی دراین‌باره نوشت: «تنیس یک روز برای همهٔ ما به پایان می‌رسد اما رفاقت‌ها باقی می‌ماند. کاری که تو برای تنیس کردی همیشه جاودانه خواهد بود. امیدوارم با قدرت و سلامت کار خودت را به پایان برسانی دوست من.»

ایوان لندل، اسطورۀ تنیس جهان و مربی سابق اندی ماری در مورد خبر خداحافظی گفت: «اندی، سنگ محکی برای سرسختی حقیقی در ورزش خواهد بود که می‌تواند سرمشق همۀ ما باشد. او همواره آن‌چه که در توان داشت را در زمین مسابقه به نمایش می‌گذاشت و من با احساسی خوب به سال‌هایی که با یک‌دیگر کار کردیم نگاه می‌کنم. سال‌هایی که خاطرات خوش زیادی داشت و پر از هیجان بود.»

نیک کیریوس نیز در واکنش به خداحافظی اندی ماری متنی در اینستاگرام خود منتشر کرد: «… تو کسی هستی که ورزش را از جهات مختلف تحت تاثیر قرار دادی، می‌دانم که دوست نداشتی به این شکل خداحافظی کنی. اما دوران فوق‌العاده‌ای داشتی. وقتی وارد تنیس حرفه‌ای شدم، تو من را زیر پر و بال گرفتی و تا امروز کسی بودی که من همیشه دنبالت می‌کردم…. می‌خواهم بدانی که امروز تنها تو و تیم‌ات غمگین نیستید، امروز روز ناراحت‌کننده‌ای برای ورزش و هر کسی که تو روی آن تاثیر گذاشته‌ای خواهد بود…»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا